Ομάδα εργασίας με σκοπό την υποβολή προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την τροποποίηση και τον εξορθολογισμό της φορολογίας οχημάτων και των τελών κυκλοφορίας συστήνεται στο υπουργείο Οικονομικών με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου.
Στην απόφαση σημειώνεται ότι η ομάδα εργασίας θα ολοκληρώσει το έργο της έως την 29-4-2016 οπότε και θα παραδώσει το πόρισμά της με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.
Η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει στο υπουργείο Οικονομικών.
Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει τα εξής:
Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Αυτό εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας, και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.
Σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ. Το ύψος των τελών κυκλοφορίας θα καθορίζεται με κριτήριο την εμπορική αξία κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και που σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι αυτός ο τρόπος υπολογισμού ευνοεί τους φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από το 2010.
Αναφέρουν δε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ένα καινούργιο αυτοκίνητο 2.000 κυβικών ακριβής μάρκας που κοστίζει 45.000 ευρώ σ' αυτό αναλογούν τέλη κυκλοφορίας 150 ευρώ, ενώ αυτοκίνητο ίδιου κυβισμού και μάρκας αλλά παλαιότητας 10 ετών επιβαρύνεται με τέλη ύψους 650 ευρώ. Επιπρόσθετα οι αναπροσαρμογές θα έχουν ως αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για ΙΧ με χαμηλούς ρύπους, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.
Επισημαίνεται ότι τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται ετησίως σε 1 δισ. ευρώ και με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις αναμένεται να αυξηθούν.
Η αντικειμενική δαπάνη για την κατοχή και τη συντήρηση του αυτοκινήτου (τεκμήριο διαβίωσης) θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους. Σήμερα τα τεκμήρια υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και τα έτη παλαιότητας.
Αν σας άρεσε το άρθρο κοινοποιήστε το και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη.
Στην απόφαση σημειώνεται ότι η ομάδα εργασίας θα ολοκληρώσει το έργο της έως την 29-4-2016 οπότε και θα παραδώσει το πόρισμά της με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.
Η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει στο υπουργείο Οικονομικών.
Ειδικότερα το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει τα εξής:
Καταργείται το κριτήριο του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους. Ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης θα γίνεται με βάση τη λιανική τιμή (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Δηλαδή η φορολόγηση των καινούργιων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα απορρέει από την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Αυτό εκτιμάται ότι θα επιφέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας, και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.
Σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ. Το ύψος των τελών κυκλοφορίας θα καθορίζεται με κριτήριο την εμπορική αξία κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και που σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι αυτός ο τρόπος υπολογισμού ευνοεί τους φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από το 2010.
Αναφέρουν δε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ένα καινούργιο αυτοκίνητο 2.000 κυβικών ακριβής μάρκας που κοστίζει 45.000 ευρώ σ' αυτό αναλογούν τέλη κυκλοφορίας 150 ευρώ, ενώ αυτοκίνητο ίδιου κυβισμού και μάρκας αλλά παλαιότητας 10 ετών επιβαρύνεται με τέλη ύψους 650 ευρώ. Επιπρόσθετα οι αναπροσαρμογές θα έχουν ως αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για ΙΧ με χαμηλούς ρύπους, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.
Επισημαίνεται ότι τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται ετησίως σε 1 δισ. ευρώ και με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις αναμένεται να αυξηθούν.
Η αντικειμενική δαπάνη για την κατοχή και τη συντήρηση του αυτοκινήτου (τεκμήριο διαβίωσης) θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους. Σήμερα τα τεκμήρια υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και τα έτη παλαιότητας.
Αν σας άρεσε το άρθρο κοινοποιήστε το και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου