Σημαντικές αλλαγές στο τοπίο της αγοράς πληροφορικής υποδεικνύει μελέτη της...
GfK, η οποία δημοσιοποιήθηκε στα πλαίσια της IFA 2015 στο Βερολίνο.
Σύμφωνα με την έρευνα, η κυκλοφορία των Windows 10 αναμένεται να τονώσει την αγορά, η οποάι βιώνει μείωση της ζήτησης για το κλασικό, μειωμένης λειτουργικότητας tablet. Αντίθετα υπάρχει μία έκρηξη της ζήτησης για υπολογιστές με πλήρη λειτουργικότητα σε μορφή tablet (computing tablet). Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 η παγκόσμια ζήτηση για τα media tablets με λειτουργικό Android και IOS μειώθηκε κατά 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η ζήτηση για computing tablet αυξήθηκε κατά 61%.
Η παγκόσμια ζήτηση για υπολογιστές και tablets σημείωσε μείωση της τάξης του 9% τους πρώτους έξι μήνες του 2015. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά των υπολογιστών δείχνει μείωση της δαπάνης σε όλους τους τομείς, μια διαφορετική εικόνα προέκυψε εντός κάποιων υποκατηγοριών των προϊόντων. Η καινοτόμος υποκατηγορία των «μετατρεπόμενων» υπολογιστών, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ένας κανονικός υπολογιστής, καθώς επίσης και ως tablet, οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης κατά 53%. Computing tablets και φορητές συσκευές με μικρές οθόνες με μέγεθος μικρότερο από 15 ίντσες, κατέγραψαν επίσης διψήφια αύξηση της ζήτησης κατά 61% και 19% αντίστοιχα. Ο πρωταρχικός λόγος για να αποκτήσουν οι καταναλωτές νέο υπολογιστή είναι η αύξηση της ανάγκης για ευελιξία και φορητότητα.
H ζήτηση για τα tablets μειώνεται ακόμη και σε χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής με μικρότερη αγοραστική δύναμη. Η έκρηξη της αγοράς των tablets που επικεντρώθηκε στις μικρού μεγέθους οθόνες των 7 ιντσών και απευθυνόταν σε καταναλωτές που εστίαζαν περισσότερο σε θέματα τιμής, το 2014, μετριάστηκε αρκετά κατά το 2015. Στην Ασία οι πωλήσεις των tablets αυτών μειώθηκαν κατά 15%, στη Λατινική Αμερική κατά 14%. Οι αιτίες εντοπίζονται στις κορεσμένες αγορές, στην χαμηλή αγοραστική δύναμη, και την μακροχρόνια χρήση των υπαρχόντων συσκευών.
Εκτός από μικρά tablets, η ζήτηση για μεγάλου μεγέθους tablets μεγαλύτερα από 8 ίντσες επίσης μειώθηκε στις δύο περιοχές. Ωστόσο τα phablets, με άλλα λόγια τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα με πολύ μεγάλες οθόνες, κερδίζουν σε δημοτικότητα. Η ζήτηση για τα tablets στη Δυτική Ευρώπη έχει μειωθεί επίσης, και είναι πλέον 8% χαμηλότερη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, μία ιδιαίτερη μετατόπιση έχει γίνει φανερή προς όφελος των μεγάλων tablet, των οποίων το μερίδιο αυξήθηκε από 53% (Ιούλιος 2013) στο 63% (Ιούλιος 2015).
Σε μεσοπρόθεσμο διάστημα αναμένεται το μερίδιο αγοράς των καταναλωτών για το κλασικό tablet να μειωθεί από 50% σε 45% έως 40%. Τα καινοτόμα προϊόντα, όπως computing tablet και «μετατρεπόμενοι» υπολογιστές σε συνδυασμό με την κυκλοφορία των Windows 10 δύναται να μειώσουν σημαντικά το μερίδιο αγοράς των media tablet ανεξαρτήτως μεγέθους οθόνης.
Η ζήτηση του ιδιωτικού τομέα για «μετατρεπόμενους» υπολογιστές μεγάλωσε στην Δυτική Ευρώπη κατά 140% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές εμφανίζονται πλέον έτοιμοι να επενδύσουν σε καινοτομίες που προσφέρουν σαφή πλεονεκτήματα στη χρήση. Οι «μετατρεπόμενοι» υπολογιστές συνδυάζουν την επεξεργαστική ισχύ ενός κλασικού υπολογιστή με το χειρισμό ενός tablet ή φορητού υπολογιστή μέσω αναδίπλωσης ή περιστροφής της οθόνης.
Αντιπροσωπεύουν ένα τυπικό «όλα σε ένα» προϊόν όπως είθισται στο περιβάλλον γραφείου (εκτυπωτής / fax / scanner αντιγραφικό σε μία πολυλειτουργική συσκευή) για πολλά χρόνια τώρα. Για πρώτη φορά οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν το tablet και το φορητό υπολογιστή τους, δύο ξεχωριστές συσκευές, με μία μόνο συσκευή. Αυτό σημαίνει ότι οι «μετατρεπόμενοι» υπολογιστές στη Δυτική Ευρώπη δείχνουν ρεαλιστικές δυνατότητες ανάπτυξης της τάξεως του 70% με 80% για το τέλος του 2015, καθώς επίσης και για το 2016. Η ζήτηση για την υποκατηγορία των computing tablets μεγάλωσε με εξίσου θετικό ρυθμό κατά 111%. Αυτές οι συσκευές προσφέρουν την επεξεργαστική ισχύ ενός κλασικού υπολογιστή σε μορφή tablet. Αυτό επιτρέπει η μάλλον «παθητική» χρήση του κλασικού tablet να συμπληρώνεται από μία πιο «ενεργή» χρήση για την οποία χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος υπολογιστής.
Η GfK και εδώ προβλέπει αύξηση της ζήτησης για αυτή την υποκατηγορία στη Δυτική Ευρώπη μεταξύ 40% με 50% τόσο για το τέλος του 2015 καθώς και για το 2016.
Η ζήτηση για παραδοσιακούς υπολογιστές αυξήθηκε κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2015, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Σε όλο τον κόσμο, οι πωλήσεις σε τεμάχια για τους φορητούς υπολογιστές 15 ιντσών μειώθηκαν κατά 13%. Στη Δυτική Ευρώπη η ζήτηση αυξήθηκε κατά 2%, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη 1 κατά 14%. Αντιθέτως στα κράτη μέλη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης 2, εν αντιθέσει, οι πωλήσεις σε μονάδες μειώθηκαν κατά 43%. Οι παγκόσμιες πωλήσεις σε τεμάχια στην υποκατηγορία των desktop-replacement laptop μειώθηκαν (19%). Υπήρξε μία παρόμοια μείωση 16% στη Δυτική Ευρώπη και 42% στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Μόνο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η ζήτηση αυξήθηκε λίγο κατά 1%. Η παγκόσμια ζήτηση στον τομέα των σταθερών υπολογιστών μειώθηκε κατά 14%. Ακόμα και στη Δυτική Ευρώπη (μείωση 12%) αλλά και στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης (μείωση 44%), η ζήτηση μειώθηκε.
Μόνο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη η ζήτηση αυξήθηκε κατά 13%. Στους “all in one” σταθερούς υπολογιστές (ΑΙΟ) η παγκόσμια ζήτηση μειώθηκε κατά 10%. Στη Δυτική Ευρώπη, καθώς και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη οι πωλήσεις σε τεμάχια αυξήθηκαν κατά 6% και 35% αντίστοιχα ενώ στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μειώθηκε κατά 38%. Το λειτουργικό σύστημα των Windows 10 που λανσαρίστηκε φέτος το καλοκαίρι αναμένεται να τονώσει θετικά την αγορά των υπολογιστών. Στη Δυτική Ευρώπη, η GfK αναμένει 6% έως 9% αύξηση της ζήτησης κατά το κλείσιμο του έτους και το ίδιο για το 2016.
GfK, η οποία δημοσιοποιήθηκε στα πλαίσια της IFA 2015 στο Βερολίνο.
Σύμφωνα με την έρευνα, η κυκλοφορία των Windows 10 αναμένεται να τονώσει την αγορά, η οποάι βιώνει μείωση της ζήτησης για το κλασικό, μειωμένης λειτουργικότητας tablet. Αντίθετα υπάρχει μία έκρηξη της ζήτησης για υπολογιστές με πλήρη λειτουργικότητα σε μορφή tablet (computing tablet). Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 η παγκόσμια ζήτηση για τα media tablets με λειτουργικό Android και IOS μειώθηκε κατά 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η ζήτηση για computing tablet αυξήθηκε κατά 61%.
Η παγκόσμια ζήτηση για υπολογιστές και tablets σημείωσε μείωση της τάξης του 9% τους πρώτους έξι μήνες του 2015. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια αγορά των υπολογιστών δείχνει μείωση της δαπάνης σε όλους τους τομείς, μια διαφορετική εικόνα προέκυψε εντός κάποιων υποκατηγοριών των προϊόντων. Η καινοτόμος υποκατηγορία των «μετατρεπόμενων» υπολογιστών, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ένας κανονικός υπολογιστής, καθώς επίσης και ως tablet, οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης κατά 53%. Computing tablets και φορητές συσκευές με μικρές οθόνες με μέγεθος μικρότερο από 15 ίντσες, κατέγραψαν επίσης διψήφια αύξηση της ζήτησης κατά 61% και 19% αντίστοιχα. Ο πρωταρχικός λόγος για να αποκτήσουν οι καταναλωτές νέο υπολογιστή είναι η αύξηση της ανάγκης για ευελιξία και φορητότητα.
H ζήτηση για τα tablets μειώνεται ακόμη και σε χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής με μικρότερη αγοραστική δύναμη. Η έκρηξη της αγοράς των tablets που επικεντρώθηκε στις μικρού μεγέθους οθόνες των 7 ιντσών και απευθυνόταν σε καταναλωτές που εστίαζαν περισσότερο σε θέματα τιμής, το 2014, μετριάστηκε αρκετά κατά το 2015. Στην Ασία οι πωλήσεις των tablets αυτών μειώθηκαν κατά 15%, στη Λατινική Αμερική κατά 14%. Οι αιτίες εντοπίζονται στις κορεσμένες αγορές, στην χαμηλή αγοραστική δύναμη, και την μακροχρόνια χρήση των υπαρχόντων συσκευών.
Εκτός από μικρά tablets, η ζήτηση για μεγάλου μεγέθους tablets μεγαλύτερα από 8 ίντσες επίσης μειώθηκε στις δύο περιοχές. Ωστόσο τα phablets, με άλλα λόγια τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα με πολύ μεγάλες οθόνες, κερδίζουν σε δημοτικότητα. Η ζήτηση για τα tablets στη Δυτική Ευρώπη έχει μειωθεί επίσης, και είναι πλέον 8% χαμηλότερη σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, μία ιδιαίτερη μετατόπιση έχει γίνει φανερή προς όφελος των μεγάλων tablet, των οποίων το μερίδιο αυξήθηκε από 53% (Ιούλιος 2013) στο 63% (Ιούλιος 2015).
Σε μεσοπρόθεσμο διάστημα αναμένεται το μερίδιο αγοράς των καταναλωτών για το κλασικό tablet να μειωθεί από 50% σε 45% έως 40%. Τα καινοτόμα προϊόντα, όπως computing tablet και «μετατρεπόμενοι» υπολογιστές σε συνδυασμό με την κυκλοφορία των Windows 10 δύναται να μειώσουν σημαντικά το μερίδιο αγοράς των media tablet ανεξαρτήτως μεγέθους οθόνης.
Η ζήτηση του ιδιωτικού τομέα για «μετατρεπόμενους» υπολογιστές μεγάλωσε στην Δυτική Ευρώπη κατά 140% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές εμφανίζονται πλέον έτοιμοι να επενδύσουν σε καινοτομίες που προσφέρουν σαφή πλεονεκτήματα στη χρήση. Οι «μετατρεπόμενοι» υπολογιστές συνδυάζουν την επεξεργαστική ισχύ ενός κλασικού υπολογιστή με το χειρισμό ενός tablet ή φορητού υπολογιστή μέσω αναδίπλωσης ή περιστροφής της οθόνης.
Αντιπροσωπεύουν ένα τυπικό «όλα σε ένα» προϊόν όπως είθισται στο περιβάλλον γραφείου (εκτυπωτής / fax / scanner αντιγραφικό σε μία πολυλειτουργική συσκευή) για πολλά χρόνια τώρα. Για πρώτη φορά οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν το tablet και το φορητό υπολογιστή τους, δύο ξεχωριστές συσκευές, με μία μόνο συσκευή. Αυτό σημαίνει ότι οι «μετατρεπόμενοι» υπολογιστές στη Δυτική Ευρώπη δείχνουν ρεαλιστικές δυνατότητες ανάπτυξης της τάξεως του 70% με 80% για το τέλος του 2015, καθώς επίσης και για το 2016. Η ζήτηση για την υποκατηγορία των computing tablets μεγάλωσε με εξίσου θετικό ρυθμό κατά 111%. Αυτές οι συσκευές προσφέρουν την επεξεργαστική ισχύ ενός κλασικού υπολογιστή σε μορφή tablet. Αυτό επιτρέπει η μάλλον «παθητική» χρήση του κλασικού tablet να συμπληρώνεται από μία πιο «ενεργή» χρήση για την οποία χρειάζεται ένας ολοκληρωμένος υπολογιστής.
Η GfK και εδώ προβλέπει αύξηση της ζήτησης για αυτή την υποκατηγορία στη Δυτική Ευρώπη μεταξύ 40% με 50% τόσο για το τέλος του 2015 καθώς και για το 2016.
Η ζήτηση για παραδοσιακούς υπολογιστές αυξήθηκε κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2015, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Σε όλο τον κόσμο, οι πωλήσεις σε τεμάχια για τους φορητούς υπολογιστές 15 ιντσών μειώθηκαν κατά 13%. Στη Δυτική Ευρώπη η ζήτηση αυξήθηκε κατά 2%, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη 1 κατά 14%. Αντιθέτως στα κράτη μέλη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης 2, εν αντιθέσει, οι πωλήσεις σε μονάδες μειώθηκαν κατά 43%. Οι παγκόσμιες πωλήσεις σε τεμάχια στην υποκατηγορία των desktop-replacement laptop μειώθηκαν (19%). Υπήρξε μία παρόμοια μείωση 16% στη Δυτική Ευρώπη και 42% στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Μόνο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, η ζήτηση αυξήθηκε λίγο κατά 1%. Η παγκόσμια ζήτηση στον τομέα των σταθερών υπολογιστών μειώθηκε κατά 14%. Ακόμα και στη Δυτική Ευρώπη (μείωση 12%) αλλά και στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης (μείωση 44%), η ζήτηση μειώθηκε.
Μόνο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη η ζήτηση αυξήθηκε κατά 13%. Στους “all in one” σταθερούς υπολογιστές (ΑΙΟ) η παγκόσμια ζήτηση μειώθηκε κατά 10%. Στη Δυτική Ευρώπη, καθώς και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη οι πωλήσεις σε τεμάχια αυξήθηκαν κατά 6% και 35% αντίστοιχα ενώ στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μειώθηκε κατά 38%. Το λειτουργικό σύστημα των Windows 10 που λανσαρίστηκε φέτος το καλοκαίρι αναμένεται να τονώσει θετικά την αγορά των υπολογιστών. Στη Δυτική Ευρώπη, η GfK αναμένει 6% έως 9% αύξηση της ζήτησης κατά το κλείσιμο του έτους και το ίδιο για το 2016.
Αν σας άρεσε το άρθρο κοινοποιήστε το και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου