21 Συνήθειες των οργανωμένων μαμάδων!

Στα είκοσι μου, ήταν εύκολο να είμαι χαλαρή με την οργάνωση του σπιτιού, ήμουν μόνη μου γι’αυτό. Αφού παντρεύτηκα και απέκτησα παιδί έγινε ξεκάθαρο, πως αν δεν οργανωνόμουν τα πράγματα θα ήταν δύσκολα. Επίσης παρατήρησα πως όταν το σπίτι ήταν οργανωμένο, υπήρχαν λιγότεροι καβγάδες με τον σύζυγό μου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως με την προσθήκη ενός ακόμα ανθρώπου στην οικογένεια, υπάρχουν περισσότερες υποχρεώσεις, συγκρούσεις προγράμματος και σχεδίων, μόνο και μόνο για να βγει η εβδομάδα. 


Φυσικά υπάρχουν μέρες που δεν προλαβαίνω να κάνω τίποτα και δεν έχω κουράγιο καν για να βάλω πλυντήριο, και όπως κάθε άλλη μαμά ακυρώνω το πρόγραμμά μου γιατί αναγκαστικά πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα στο σπίτι.
 Τα λάθη στην οργάνωση, η υπομονή, η αποφασιστικότητα και οι δοκιμές με βοήθησαν να φτιάξω μια λίστα με τα απαραίτητα πράγματα που πρέπει να γίνουν, και συμβάλλουν για να είναι τα πάντα στη θέση τους.


    Έχω μια λίστα για τις αγγαρείες, προς το παρόν οι μόνοι υπεύθυνοι είναι ο σύζυγος μου και εγώ. Όταν η κόρη μας είναι αρκετά μεγάλη, οι δουλειές που θα πρέπει να κάνει για να βοηθάει την οικογένεια της, θα είναι γραμμένες εκεί επίσης.
    Κάθε Κυριακή γράφω μια λίστα με τα πράγματα που πρέπει να γίνουν μέσα στην εβδομάδα. Μόλις τα γράψω, στέλνω με mail την λίστα στον άνδρα μου.
    Δεν δεσμευόμαστε. Είναι δύσκολο κάποιες φορές να απορρίψεις κάποιες προτάσεις, αλλά αν προσπαθείς ήδη να κανονίσεις κάτι άλλο εδώ και δύο εβδομάδες, οι επιπλέον προτάσεις απορρίπτονται.
    Ο σύζυγός μου και εγώ βγάζουμε τα σκουπίδια κάθε απόγευμα, ελέγχουμε το μπάνιο και την κουζίνα για επιπλέον σκουπίδια.
    Χρησιμοποιώ όμορφα βάζα για να είναι οργανωμένα και εύκολα προσβάσιμα κάποια μικρά αντικείμενα.

    Έχουμε ραντεβού με την βρομιά. Κάθε Σάββατο πρωί οι ενήλικες έχουν γενική καθαριότητα. Μόλις ξυπνήσει η κόρη μου το σπίτι είναι ήδη καθαρό και έτσι το χαιρόμαστε περισσότερο μέσα στο Σαββατοκύριακο.
    Ορίζουμε μια μέρα την οποία έχουμε ρεπό. Όπως τα Σάββατα τα σπαταλάμε καθαρίζοντας, τις Κυριακές μας χαλαρώνουμε και δεν κάνουμε τίποτα όλη μέρα.
    Μαζεύω αμέσως. Αν αφήσω το δίπλωμα των ρούχων για μια μέρα, την επόμενη έχουν μαζευτεί τόσα πολλά που είναι σαν να αντιμετωπίζεται ένα βουνό από ρούχα. Δέκα λεπτά διατήρησης της καθαριότητας καθημερινώς μπορεί να κάνουν τεράστια διαφορά.
    Το να ζεις σε διαμέρισμα σημαίνει περιορισμένος χώρος, γι’ αυτό ο σύζυγός μου και εγώ 2 φορές τον χρόνο αλλάζουμε τα ρούχα στις ντουλάπες. Το καλοκαίρι βγάζουμε τα καλοκαιρινά και φυλάσσουμε τα χειμερινά, και το χειμώνα το αντίθετο.
    Έμαθα με τον δύσκολο τρόπο πως με το να μην αποθηκεύω τα αρχεία, τα έγγραφα και τις φωτογραφίες μου στο υπολογιστή μπορεί να καταλήξει σε  πανωλεθρία. Πλέον πάντα κρατάω αντίγραφα ασφαλείας.
    Ζούμε την καθημερινότητα μας. Συχνά αλλάζει, αλλά όταν βρούμε τους ρυθμούς μας, δεν το αλλάζουμε εύκολα. Αυτή την περίοδο, για παράδειγμα μετά τον καφέ μου και το πρωινό ακολουθεί ένα δίωρο παιχνίδι με την κόρη μου, πριν την βάλω για ύπνο. Καθώς κοιμάται καθαρίζω και έτσι το απόγευμα είμαι άνετη να απολαύσω την παρέα του παιδιού μου.
    Φωτογραφίζω τα πάντα, από τα ρούχα της κόρης μου που μπορεί να τα φορέσει μόνο για μια φορά, μέχρι τα μενού από τα εστιατόρια κλπ. Το να υπάρχει οπτική απόδειξη μιας γλυκιάς ανάμνησης με βοηθά να μην αισθάνομαι τύψεις όταν  δωρίζω ρούχα η πετάω πράγματα, μιας και η συναισθηματική μου φύση θέλει να κρατάει τα πάντα, αλλά δεν υπάρχει χώρος.
    Κάνουμε εκκαθάριση. Μια φορά κάθε εποχή, οργανώνουμε, αποθηκεύουμε, πετάμε ή δωρίζουμε όλα αυτά που δεν χρειαζόμαστε.
    Δέχομαι την προσφορά για βοήθεια. Όταν η μητέρα μου μας επισκέπτεται και επιμένει να καθαρίσει το μπάνιο, το ένστικτό μου μου λέει να απορρίψω την προσφορά, αλλά έχω μάθει να αφήνω τους άλλους  να βοηθούν, όταν πραγματικά το επιθυμούν.
    Προσπαθούμε να πηγαίνουμε με την ροή όσων συμβαίνουν. Όση άνεση και να προσφέρει ο προγραμματισμός, η ζωή με το παιδί μπορεί να αποδειχθεί απρόβλεπτη.
    Αντιμετωπίζουμε τις μεγάλες ζημιές απευθείας.
    Σημειώνω σχεδόν τα πάντα. Ψώνια, λογαριασμούς, ραντεβού και άλλες υποχρεώσεις, έτσι δεν ξεχνάω σχεδόν ποτέ τις υποχρεώσεις μου.
    Δεν αφήνω για αύριο αυτό που πρέπει να γίνει σήμερα.
    Πίνω καφέ.
    Πίνω αρκετό καφέ.
    Πίνω πολύ καφέ! Αλλά πάντα πλένω την κούπα αμέσωςμετά την χρήση της.

Αν σας άρεσε το άρθρο κοινοποιήστε το και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη.
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου